https://stavbalodi.cz/img/p/2/4/3/7/2437-thickbox_default.jpg Zobrazit v plné velikosti

Lodní motor Suzuki DF60AVTL

Tento lehký hliníkový motor mimořádně vhodný na tažný výkon disponuje sekvenčním elektronickým vícebodovým vstřikováním paliva a je vybaven rozvodovým řetězem procházejícím olejovou lázní.

Cena motoru 243 990,-Kč

Více informací

Přidat do košíku

Typ DF60AVTL je určen pro těžké a velké lodě či hausbóty. U speciálně navržené nohy s převodovkou o převodovém poměru 2,42:1 je možné použít větší
čtrnácti palcový (35,6cm) lodní šroub. Tyto motory jsou proto mimořádně vhodné pro pomalý typ plavby.

Cenou vyznamenaný čtyřtaktní závěsný motor Suzuki DF60A podává vynikající výkon, je ekonomický ve spotřebě paliva, způsobuje pouze velmi nízké vibrace a je velmi tichý – přičemž i s těmito vlastnostmi splňuje nejpřísnější emisní ustanovení na světě – evropskou normu EU 1.

Tento lehký hliníkový motor 815 ccm s 12 ventily a dvěma nahoře umístěnými vačkovými hřídeli disponuje sekvenčním elektronickým vícebodovým vstřikováním paliva a je vybaven rozvodovým řetězem procházejícím olejovou lázní.

Dalšími vlastnostmi jsou mimo jiné nejnovější přímé zapalování s vestavěnými zapalovacími cívkami zapalovacích svíček, sací sběrné potrubí s velkým průřezem sání ke snížení hluku a emisí až po celkový rozsah otáček motoru.

Sety řazení a jejich obsah

Všechny sety řazení obsahují povinnou kabeláž, která umožňuje využívání základních funkcí lodního motoru a budíků. Sety neobsahují bowdeny (táhla) plynu, řazení a řízení, jelikož tyto je nutno natypovat podle člunu a vzdálenosti motoru od stanoviště řidiče.

Páky řazení

Základní páka řazení - nový design 

Tato základní páka řazení obsahuje veškeré funkce stejně jako předchozí model. Rozdíl je především v inovovaném designu podle dnešních standardů.

Horní páka řazení 

Nadstandardní horní páka řazení se obvykle montuje shora na sloupek řízení. Mechanismus ovládání je pak skrytý uvnitř sloupku řízení a nic tak neruší elegantní vzhled pochromované páky. Ostatní ovládací prvky, jako je spínací skříňka a výtrhová pojistka, jsou potom umístěny na zvláštním panelu.

Zapuštěná boční páka řazení 

Tato nadstandardní boční páka řazení se obvykle montuje na bort člunu po pravé ruce od volantu tak, že ovládací mechanismus je skrytý ve výduti v laminátu a z pohledové strany není vzhled ničím rušen. Je možná i montáž z levé strany, nicméně obvyklejší je montáž po pravé ruce především kvůli správné ergonomii a snadné dosažitelnosti ovládání tlačítek trimu na vrchní části páky palcem pravé ruky. Ostatní ovládací prvky, jako je spínací skříňka a výtrhová pojistka, jsou potom umístěny na zvláštním panelu.

Budíky

Spolu se sety řazení jsou dodávány i budíky. Správnou volbou budíků ve zvýhodněném balíčku při nákupu člunu můžete výrazně ušetřit.

Základní analogové budíky - multifunkční otáčkoměr a trim 

Základní budíky vám poskytnou nejzákladnější informace o chodu a stavu motoru. Otáčkoměr o rozměru 4" vám poskytne informace o otáčkách motoru, při spuštění zapalování také alespoň informativně o aktuálně najetých motohodinách. Čtyři kontrolky na otáčkoměru vás také informují o aktuálním provozním stavu:

  • Kontrolka Check engine informuje o chybovém stavu, díky spolupráci s pípáním bzučáku motoru získáte konkrétní informaci o potížích.
  • Kontrolka Temp vás informuje v případě, že došlo k potížím s chlazením lodního motoru.
  • Kontrolka Oil vás informuje v případě, že došlo k snížení tlaku oleje v mazání.
  • Kontrolka Rev vás informuje o přetočení motoru.

Trimmetr zobrazuje aktuální informaci o naklopení lodního motoru. Díky správnému vytrimování potom můžete docílit výrazně vyšší maximální rychlosti a výrazně nižší spotřeby. Oba zmíněné budíky lze dodat v černé nebo bílé barvě.

Suzuki barevný multifunkční budík MFG 

Nový barevný digitální multifunkční budík je to technologicky nejvyspělejší ze sortimentu originálního příslušenství, co si můžete k lodnímu motoru Suzuki pořídit. Tento budík dokáže ze svého 3,5" barevného displeje vymáčknout úplně maximum, přičemž disponuje denním a nočním zobrazením. Tento budík dokáže zobrazit následující informace:

  • Otáčky motoru
  • V závislosti na typu motoru i zařazenou rychlost (F-N-R)
  • Čas
  • Úhel trimu
  • Rychlost vůči zemi podle GPS (anténa není součástí dodávky)
  • Informace o palivu - stav nádrže (nádrží) a aktuální i průměrnou spotřebu ve více formátech
  • Motohodiny
  • Dobu trvání výletu
  • Vzdálenost uplutou na výletě
  • Napětí baterie
  • Teplotu vody v chladicím systému
  • Diagnostická data

Většinu údajů je budík schopen zobrazit jak v analogové, tak i digitální podobě a lze navolit zobrazení více údajů najednou. Set řazení s tímto budíkem obsahuje navíc GPS anténu.

Trolling - příplatková výbava * 

Funkce trollingu je mimořádně vhodná pro rybolov přívlačí. Díky správně vyváženému příslušenství je jeho používání mnohem pohodlnější. Budíky lze dodat v černé či bílé barvě a kromě standardních funkcí uvedených výše u standardního multifunkčního otáčkoměru má ten určený pro trolling ještě jednu vlastnost navíc - při přepnutí do režimu trolling se zjemní stupnice a budík ukazuje mnohem přesněji nízké otáčky. Na panelu pak lze otáčky ovládat v rozpětí do 1200 rpm po kroku 50 otáček za minutu.

* Při nákupu nového motoru je příplatek za trolling a budíky uzpůsobené trolingu 2.700,- kč s DPH.

Model

DF60AVTL

Délka nohy (mm)

508

Startér

Elektrický

Suchá hmotnost (kg)

114

Typ motoru

12-ventil DOHC

Dodávka paliva

Sekvenční vícebodové elektronické vstřikování

Počet válců

3

Zdvihový objem (ccm)

941

Vrtání x zdvih (mm)

72.5 X 76

Max. výkon (kW)

44,1

Max. pracovní otáčky (rpm)

5.300-6.300

Řízení

Dálkové

Sytič

-

Kapacita olejové náplně (l)

2,7

Objem nádrže (l)

-

Alternátor

12V 19A

Trim

Elektrický

Převodový poměr

2,42:1

Výfuk

Přes propeller

Rozměry propellerů

9”- 17”

 

Odběr novinek